„Wymiana - Hiszpania”

Viva Espana, czyli 3H w Madrycie W dniach 24-30 września 2016r. odbył się wyjazd językowy klasy 3H do stolicy Hiszpanii, Madrytu, mający na celu doskonalenie umiejętności posługiwania się językiem hiszpańskim oraz poznanie miasta. Opiekunami wycieczki byli Pani Magdalena Stokowska i Pan Marcin Tuszyński. Wylecieliśmy samolotem linii Norwegian z Lotniska im. Fryderyka Chopina, po przylocie do Madrytu zostaliśmy odebrani z punktu zbiórki przez rodziny, u których mieliśmy zakwaterowanie i całą resztę dnia spędziliśmy w ich miejscach zamieszkania. Dzień następny, czyli niedzielę, spędziliśmy w Parku Warner, czyli w parku rozrywki z atrakcjami w większości powiązanymi z produkcjami Warner Bros. Park był podzielony na następujące segmenty tematyczne: Hollywood, Movie World, DC Super Heroes, Old West i Cartoon Village. Najbardziej imponującymi obiektami były: jedyny w Hiszpanii Stunt Fall, jedyny w Europie Roller Coaster Supermana, największy drewniany Roller Coster Europy Coaster Express i najwyższa w Europie wieża swobodnego spadku. W poniedziałek odwiedziliśmy Muzeum Prado, gdzie podziwialiśmy dzieła wielu sławnych malarzy takich jak: El Greco, Diego Velazquez, Francisco de Goya, Caravaggio, Paul Rubens i Rafael Santi. Dowiedzieliśmy się również wiele o historii niektórych malarzy i ich dzieł. To był również dzień pierwszego spaceru po mieście z przewodnikiem oprowadzającym nas po najważniejszych miejscach Madrytu. Chętni odwiedzili także stadion Realu Madryt. We wtorek udaliśmy się autokarem do Toledo, dawnej stolicy Hiszpanii. Poznaliśmy dzieje miasta, znanego niegdyś z wyrobów z żelaza i stali, a dziś słynącego ze starodawnego klimatu oraz usłyszeliśmy historię wyznawców judaizmu żyjących tam przed panowaniem Królów Katolickich, odwiedziliśmy także zabytkową synagogę. W środę mieliśmy lekcje w szkole językowej AIL Madrid, po zajęciach udaliśmy się na zwiedzanie Madrytu i zobaczyliśmy wiele interesujących miejsc: oso i madrono na Plaza del Sol, Pałac Królewski, Park Retiro, Plac Zamkniętych Drzwi oraz najstarszą restaurację w Europie (podobno bardzo lubianą przez pana Donalda Tuska). W czwartek zaplanowane były zajęcia w szkole gotowania Olla i Sarten. Cała klasa dostała fartuchy i rozpoczęliśmy gotowanie tradycyjnych hiszpańskich potraw: kurczaka w miodzie, musu z twarogu i cytryny, musaki i gazpacho. Nikt nie musiał oddać fartucha, po ciężkiej kulinarnej pracy zajadaliśmy się pysznościami naszej produkcji razem z opiekunami wycieczki. Potem zostaliśmy podzieleni na trzy grupy i wzięliśmy udział w grze miejskiej na terenie Madrytu. Mieliśmy za zadanie odnaleźć odwiedzone wcześniej miejsca i wykonać zadania. Gra zakończyła się remisem wszystkich grup, a każdy został nagrodzony pudełkiem cukierków Violetas. W piątek pożegnaliśmy słoneczny Madryt. Wyjazd był bardzo udany, Madryt to imponujące i ciekawe miasto, każdego dnia napotykaliśmy niezwykle interesujące miejsca, piękne budowle, poznawaliśmy fascynujące historie. Wspomnienia i przygody utrwalone są na zdjęciach. Każdy z nas chętnie udałby się tam jeszcze raz… Hasta luego, Madrid!
d1.jpg d2.jpg d3.jpg d4.jpg d5.jpg d6.jpg d7.jpg d8.jpg d9.jpg d10.jpg d11.jpg d12.jpg d13.jpg